SAKARYA ERENLER İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DÖGEP Aralık Ayı Toplantısı

DÖGEP Aralık Ayı Toplantısı Okulumuz Halit Evin Anadolu Lisesi koordinatörlüğünde Çevrimiçi Olarak Gerçekleştirildi!
DÖGEP Aralık Ayı Toplantısı

Bakanlığımız 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda ve Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri çerçevesinde öğretmenlerimizin; mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) Öğretmen Gelişimi Programı (DÖGEP) uygulanmaktadır. Bu bağlamda;

            23 Aralık 2020 Çarşamba günü Erenler Halit Evin Anadolu Lisesi  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Durmuş ESEN'in koordinatörlüğünde "Uzaktan eğitim zoom programı üzerinden İlçe Eylem Planında belirtilen  "Öğrenci Merkezli Eğitim, aktif öğrenme, merak uyandırma, etkili sınıf yönetimi (Uzaktan eğitim sürecinde sınıf yönetimi, öğrenci motivasyonu ve odaklanma) Sınıf rutinleri, sınıflarda ortak dil ve aidiyet duygusu oluşturma" ile ilgili konular görüşüldü,  değerlendirildi.

          DÖGEP aralık ayı etkinliği kapsamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenimiz Durmuş ESEN   tarafından öğretmenlerimize öğrenci merkezli eğitim, aktif öğrenme, merak uyandırma, etkili sınıf yönetimi (uzaktan eğitim sürecinde sınıf yönetimi, öğrenci motivasyonu ve odaklanma) Sınıf rutinleri, sınıflarda ortak dil ve aidiyet duygusu oluşturma yönelik bilgilendirme  ve aşağıdaki belirtilen önemli noktaların kullanıldığı bir sunum yapıldı. Öğretmenimiz Durmuş ESEN sunumunda;

Öğrenci merkezli eğitim, eğitimin öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak yapılmasını öngören bir yaklaşımdır. Öğrenci merkezli eğitimde, öğrenci esastır. Öğrenci merkezli eğitimde esas öğe öğrencidir; her şey öğrenci için ve öğrenciye göre düzenlenmelidir.

            Öğrenci merkezli eğitim anlayışında öğretmen ve öğrencinin rolü yeniden tanımlanmaktadır. Öğrenci, öğrenme sürecinde, yeni bilgileri zihninde yapılandırırken, önceden edindiği bilgileri gözden geçirir. O konu hakkında neyi bilip bilmediğini belirler. Yeni bilgiler edinme aşamasında gözlem, deney, uygulama, araştırma, inceleme vb. yaparak öğrenmeyi sürdürür. Öğretmen, kaynaklara ulaşabilmesi için öğrencisine rehberlik eder. Bu süreçte araştırarak ulaştığı istatistikler, belgeler, filmler, bilimsel veriler öğrencinin birincil bilgi kaynaklarını oluşturur.

"Öğrenmenin öğrencinin kendi ürünü olabilmesi için öğrencinin öğrenme etkinliğine katılması gerekir. Böylelikle öğrenciler bilgi ya da becerilerini yeni bir duruma transfer edebilirler."Görüşlerine yer verdi.



31-12-202031-12-2020

Erenler Mah. Erenler Cad. No 5/3 54200 Erenler / SAKARYA - 0264 241 04 25

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.